Karnival Kahwin-kahwin Kedah

dadasdadad

Rabu, 15 Februari 2012

Penawar sumbang RM66,000 bantu 33 PDK

ARKIB :utusan Melaysia 08/02/2012

Penawar sumbang RM66,000 bantu 33 PDK

TUMPAT 7 Feb. - Persatuan Isteri-isteri dan Bekas Wakil Rakyat Barisan Nasional (Penawar) menyumbangkan RM66,000 kepada 33 buah Pusat Pemulihan Dalam Komuniti (PDK) Jabatan Kebajikan Masyarakat Negeri Kelantan bagi tahun ini.
Setiausaha Kehormat Penawar, Datin Wan Haspah Wan Yusof berkata, setiap PDK terlibat menerima bantuan berjumlah RM2,000 yang diperoleh daripada Badan Amal Kebajikan dan Tenaga Isteri-Isteri Menteri (Bakti) bagi keperluan kanak-kanak dan remaja yang dilatih di pusat itu.
''Bakti prihatin dengan keperluan mereka yang terlibat dan menyalurkan sumbangan berkenaan melalui Penawar untuk digunakan anak-anak di PDK tersebut," katanya.
Beliau berkata demikian semasa berucap di Majlis Penyampaian Sumbangan Program Semai Bakti melalui Penawar kepada Jajahan Tumpat di PDK Wakaf Bahru di sini hari ini.
Hadir sama, Pengarah Jabatan Kebajikan Masyarakat Negeri Kelantan, Md. Noor Chik dan Pengerusi PDK Wakaf Bahru, Nasir Sulaiman.
Menurut Wan Haspah, terdapat enam PDK di jajahan Tumpat yang menempatkan hampir 200 anak kurang upaya.
Katanya, Penawar prihatin dengan keperluan anak-anak berkenaan dan sumbangan dari Bakti mampu menceriakan mereka.
Beliau juga menyeru ibu bapa supaya menghantar anak-anak kurang upaya ke pusat terbabit dan tidak meminggirkan daripada mendapatkan pendidikan asas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
Design by Mesra Web | 5, Tkt 1, Taman Enggang, Jalan Langgar, 05460 Alor Setar. Tel/fax: 04-7322488